Відкритий урок з інформатики на тему:
«Анімаційні ефекти у комп’ютерній презентації».
Цілі:
- навчальна: навчити додавати анімаційні ефекти до об’єктів слайда, рухати об’єкти за заданими траєкторіями, застосовувати анімаційні ефекти зміни слайдів;
- розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уміння аналізувати та робити висновки; розвивати навички, пов’язані з публічним виступом;
- виховна: виховувати вміння узагальнювати, міркувати, відповідальність, самостійність, зацікавленість предметом «Інформатика».
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, презентація.
Програмне забезпечення: середовище створення комп’ютерних презентацій PowerPoint.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Знову день почався, діти.
Всі зібрались на урок?
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
А урок наш незвичайний,
«Інформатикою» - його всі звуть.
Щоб урок цей був цікавим,
Ти активним мусиш буть.
- Добрий день вам любі учні! Сьогодні до нас на урок завітали гості, привітайтеся з ними.
- «Добрий день! Ми раді вітати Вас у нашій оселі, зичимо миру, здоровʼя, добра»
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
- Ми з вами засвоїли ази комп’ютерної грамотності: вивчали основні пристрої комп’ютера, вчилися працювати з мишкою, набирати текст, багато чого вже пройшли. Але на цьому можливості комп’ютера та науки інформатики не закінчуються. І сьогодні ми покажемо нашим гостям те, що ми вже вивчили, а також навчимося новому. Давайте для цього відправимося у чарівну подорож.
- А куди ж саме ми відправимося? До якої країни? Я придбала вам безкоштовні квитки, на яких і зашифрована назва країни у вигляді ребуса.
Але кожен подорожуючий, повинен виконувати такі правила.
1. Правило піднятої руки. Якщо хочеш щось спитати, підніми руку.
2. Без дозволу - нічого не вмикай.
3. Знаєш сам – навчи того, хто не знає.
4. Будь уважним і старанним.
- А зараз зверніть увагу на наші квитки і розгадайте в яку країну ми саме будемо подорожувати.
Білет:
Діти розгадують ребус. Перший учень, хто розгадав ребус, озвучує назву країни "Інформатика".
- У в тебе що вийшло? А в тебе?...
- Так, правильно ми з вами всі разом вирушаємо в подорож до країни «Інформатика».
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель: Отже, ми з вами відправляємося у країну «Інформатика». Після придбання білетів, люди планують маршрут подорожі. І в цьому нам допоможе чарівна карта. Але щоб подорожувати нам потрібно зібрати багаж знань.
- Учні, як ви думаєте, що потрібно нам з вами взяти в цю подорож?
- Гарне взуття? Їжу? Чи щось інше?
- Так, багажем у цій подорожі будуть наші знання.
- Маршрут і мета подорожі у нас вже є. Давайте збирати багаж знань. А збирати ми його будемо на вулиці «Кросвордній » розгадуючи кросворд, та пригадуючи ті знання з інформатики які ми з вами вивчили
Розгадування кросворда
1
|
б
|
і
|
т
|
|
|
2
|
с
|
к
|
а
|
н
|
е
|
р
|
|
|
|
|
|
|
|
3
|
і
|
н
|
ф
|
о
|
р
|
м
|
а
|
ц
|
і
|
я
|
|
|
|
4
|
м
|
о
|
д
|
е
|
м
|
|
|
|
|
|
|
5
|
в
|
о
|
р
|
д
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6
|
м
|
о
|
н
|
і
|
т
|
о
|
р
|
|
7
|
м
|
и
|
ш
|
к
|
а
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8
|
б
|
а
|
й
|
т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9
|
п
|
р
|
и
|
н
|
т
|
е
|
р
|
|
|
|
|
10
|
б
|
л
|
о
|
к
|
|
|
|
|
|
|
|
к
|
л
|
а
|
в
|
і
|
а
|
т
|
у
|
р
|
а
|
|
|
|
1. Найменша одиниця виміру інформації. (біт)
2. Пристрій, за допомогою якого можна ввести в комп’ютер малюнки, фотографії, текст. (сканер)
3. Новини, повідомлення, відомості представлені у різних видах. (інформація)
4. Пристрій, який використовують для зв’язку між комп’ютерами та для виходу в Інтернет. (модем)
5. Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен …(Word)
6. Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний …(монітор)
7. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я … (мишка)
8. Основна одиниця виміру інформації. (байт)
9. Друкувальний пристрій. (принтер)
10. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний…(блок)
11. А, Б, В, Г, Ґ і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це… (клавіатура)
Вчитель:Ну що, багаж знань ми зібрали і ми прямуємо далі країною "Інформатика."
- Учні, в кожній країні є президент. Хто є президентом у нашій країні Україна?
- Так, в Україні президентом є – Петро Порошенко.
- А в країні інформатика, є президент ?
- Так президентом країни "Інформатика" є комп’ютер і без нього нам у подорожі не обійтись.
- Давайте пригадаймо, що вміє наш комп’ютер.
Діти хором з учителем зачитують вірш про комп’ютер:
Він рахує, він малює,
Все, що треба, роздрукує,
Проектує він заводи,
Прогнозує нам погоду.
Навіть в космосі літає,
Всі новини в світі знає.
І мільйони розрахунків
Зробить за одну секунду.
Не людина, не тварина,
А розумна це машина.
Нас навчить всього вміти,
З інформатикою дружити.
Вчитель: Добре. Ось ми і підійшли до воріт чарівної країни. Але вони замкнені. Що ж робити? … Необхідно підібрати ключ. Діти, а ось лист до нас надійшов, давайте його прочитаємо.
Учитель читає листа.
Лист: "Добрий день, друзі! Буду дуже радий відкрити вам двері до комп’ютерної країни. Але для цього я маю переконатися, що ви слухняні. Це так? А також не пропущу вас без знань правил поведінки у світі комп'ютерів. Ви знаєте правила поведінки? А виконуєте їх? Розкажіть мені ці правила – і двері до країни "Інформатика" відчиняться.
Ваш новий знайомий Ключик-Чарівник".
- Тож давайте згадеємо ці правила, адже ми з вами знаходимося не в звичайному класі, а в якому… у комп’ютерному класі.
- Молодці, ви справилися і з цим завданням. І по маршруту ми потрапили на вулицю "Компʼютерна презентація».
- На цій зупинці,ви повинні пригадати весь багаж знань, що знаєте про компʼютерну презентацію. Я буду починати речення, а вам потрібно його закінчити.
Вправа «Незакінчене речення»
- PowerPoint - це …
- Щоб запустити програму на виконання PowerPoint потрібно -…
- Неможливо запустити компʼютерну презентацію на перегляд без – …
- Презентація – це …
- Слайд – це …
- Компʼютерна презентація – це…
- В компʼютерній презентації можуть бути розміщені такі обʼєкти як –…
- Розрізняють два види слайдів, такі як:..
- Слайд презентації складається з –…
- Щоб вставити зображення в презентацію потрібно – …
- Алгоритм збереження компʼютерної презентації…
Вчитель: Молодці! Весь багаж знань ви пригадали. І ми з вами можемо вирушати далі.
ІІІ. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку.
- Наступна площа, на яку ми потрапили називається «Анімаційні ефекти у компʼютерній презентації», метою якої є навчитися додавати анімаційні ефекти до об’єктів слайда, рухати ними, застосовувати анімаційні ефекти зміни слайдів;
- Але вона вам поки що ще не знайома і тому саме я познайомлю вас з нею, що і є темою сьогоднішнього нашого уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
У 80-90 роках 20 століття таких комп’ютерних класів, комп’ютерної техніки ще не було і мультфільми, так звані презентації, створювалися у звичайному зошиті, блокноті. Хтось малював на кожному листочку епізод, а його продовження вже було на інших аркушах, а так звана презентація була у вигляді швидкого перегортання листочків, які візуально створювали рух, а для кращого зрозуміння, як це було, пропоную вам переглянути невеличкий мультик в блокноті, щоб зрозуміти краще.
Перегляд мультику.
Слайд№1
Переглядаючи або демонструючи комп'ютерну презентацію ви напевне помітили, що при відкритті чергового слайда всі його об'єкти — тексти і графічні зображення — з'являлися на екрані одночасно. Одночасно вони й зникали при переході до наступного слайда.
Слайд №2
Але можна зробити так, щоб об'єкти слайда з'являлися або зникали не одночасно, а по черзі. Це повинно ще більше привернути увагу слухачів до презентації.
Наприклад, можна зробити так, щоб на титульному слайді спочатку з'явилася назва презентації, а потім, через кілька секунд або після натиснення на клавішу Пропуск — дані про автора.
Слайд №3
Можна також при відкритті слайда з описом інструмента спочатку показати заголовок, потім зображення, а потім по одному різні блоки тексту. Так слухачі презентації краще сприйматимуть потрібну інформацію.
Слайд №4
Щоб ще більше привернути увагу до презентації, роблять так, щоб об'єкти не просто з'являлися на слайді, а відкривалися або «випливали», наприклад, з вершини слайда і поступово займали своє місце на слайді.
Слайд №5
Рухи об'єктів на слайді під час появи або зникнення — називається анімація.
Саме слово анімація — французьке і в точному перекладі означає оживити.
Слайд №6
Щоб застосувати анімаційн ефекти потрібно:
1. Виділи потрібний об'єкт.
2. Відкрий вкладку Анімація.
3. Вибери потрібну анімацію.
Слайд №7
При перегляді презентації для появи цього об'єкта на слайді потрібно натиснути клавішу Пропуск або клацнути ліву кнопку миші.
Слайд №8
Одну й ту саму анімацію можна задати як для одного об'єкта на слайді, так і для групи об'єктів. Щоб виділити кілька об'єктів, потрібно послідовно вибрати їх при натиснутій клавіші Shift.
Слайд №9
Не зважаючи на те, що анімація об'єктів на слайді сприяє кращому сприйняттю інформації, зловживати нею не варто.
Багато анімаційних ефектів на одному слайді або в усій презентації часто викликає у слухачів негативне сприйняття всієї презентації.
Слайд №10
Для того щоб переглянути презентацію, слід вибрати кнопку Показ слайдів , що розташована у верхньому лівому куті вікна PowerPoint.
Під час перегляду презентації слайди розгортаються на весь екран.
Слайд №11
Для переходу до наступного слайда використовуй клавішу Enter, для повернення до попереднього слайда — клавішу Backspace.
Отже..
2.Наступною нашою станцією є вулиця «Цікавинка» до якої наші учні заздалегідь вже підготувалися.
3.Наступною станцією буде вулиця «Наш цікавий зошит»: відкриваємо свої зошити на сторінці 60.І перше завдання зачитує…
4. А зараз ми переходимо до наступної нашої зупиночки під назвою: «Бережіть зір». Де ми разом зробимо невеличку релаксаційну зарядочку для наших очей. (Зарядка для очей)
VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь.
1.А тепер підійшов час побувати у гостях у президента країни «Інформатики» - компʼютера. Наступна станція вулиця «З комп’ютером на ти!» А завданням вашим на цій вулиці буде: відкриваєте підручник на ст. 158 .
Нам потрібно:
*Запустити на виконання редактор презентацій Повер поїнт.
*Відкрити презентацію, яку ти вже створював на минулому уроці.ю
*Вівдкрий титульний слайд та налаштуй анімацію.
Виділи заголовок слайда та відкрий вкладку Анімаця. По черзі встановлюй різні анімації та спостерігай, як вони відбуватимуться під час показу цієї презентації.
*Переглянь презентацію.
VІІ. Підбиття підсумків уроку
1.Хто вже виконав практичне завдання? І може його нам продемонструвати? Молодці!
2.А нас чекає вже остання станція у нашій подорожі яка знаходиться на вулиці «Мої успіхи!». Ваше завдання на цій вулиці оцінити свої успіхи, досягнення та, що вам вдалося, чи над чим ще треба попрацювати.
У кожного з вас є смайлики трьох кольорів: зелений смайлик – усміхнений (вам все вдалося), жовтий смайлик не посміхнений (ще треба вчитися) та червоний смайлик – сумний (нічого не вдалося). Вам потрібно прикріпити його до нашого маршруту подорожі та оцінити свої успіхи.
3.Добре, кожен з вас себе оцінив, а на завершення я хочу подякувати вас за активність та хороших мандрівників по країні «Інформатика» та нагородити вас за активність на уроці. Кожен з вас знає, що комп’ютер складається з системного блоку, монітору, мишки та клавіатури. Сьогодні на уроці системними блоками тобто найктивнішими були ___________, моніторами тобто ще є до чого прагнути були ____________, та мишками це коли потрібно не просто бігати країною інформатикою, а й добре вивчати її, були _______.
VIІI. Домашнє завдання
На домашнє завдання вам буде проаналізувати Підручник § 31.
Встали! До побачення. |