Спроба звести освіту лише до навчання суперечить усьому досвіду світової педагогіки. Українське суспільство потребує від школи орієнтації на формування високоморальної особистості, виховання духовності молодого покоління, що здатне втілити у життя надію на гідне майбутнє. Усвідомлюючи потреби сучасності, відділ освіти Мукачівської районної державної адміністрації у своїй роботі звертає велику увагу не тільки на надання міцних основ знань з різних предметів, але і на формування всебічно розвиненої, духовно і морально зрілої особистості.
З метою окреслення основних орієнтирів побудови виховної роботи сучасної школи, обміну досвідом роботи з питань духовно-морального виховання учнів 15 лютого на базі Верхньокоропецької ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар-практикум на тему – «Формування духовно-моральної особистості учня через виховну систему школи». У роботі семінару-практикуму взяли участь Тулюк О.І., заступник начальника відділу освіти, Диганич Г.І., завідувачка РМК, Абель М.К., методист РМК, Кампов О.І., директор Верхньокоропецької ЗОШ І-ІІІ ст., заступники директорів з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Мукачівського району.
Протягом століть українська педагогіка вбирала в себе ті елементи світової матеріальної і духовної культури, які утверджують добро, любов, красу, милосердя, справедливість у всіх сферах життя. З кращими традиціями українського морально-духовного виховання учасники семінару мали можливість ознайомитися, відвідавши відкритий урок у 1 класі з курсу «Християнська етика в українській культурі» на тему: «Батьківська любов. Отець наш небесний», який провела Цібере Н.Я., практичний психолог Верхньокоропецької ЗОШ І-ІІІ ст.
Викладання курсу духовно-морального спрямування «Християнська етика в українській культурі», що передбачає духовно-моральне виховання школярів та їх орієнтацію на християнські цінності, є органічною складовою навчально-виховного процесу Верхньокропецької школи. Ольга Іванівна Кампов, знайомлячи учасників семінару з роботою Верхньокропецької школи, зауважила, що дуже важко створити таку систему виховної роботи, яка б повністю відповідала меті і завданням духовного відродження, так як шкільна програма перевантажена, а у виховні роботі спостерігається перенасичення. У Верхньокропецькій школі все починалося з розробки плану роботи школи та плану виховної роботи, основні акценти у якому були зроблені на тему духовно-морального виховання. Наступними кроками стали власне просвіта вчителів, які працювали над донесенням моральних вимог і пов’язаних із ними уявлень до свідомості дитини, формування в учнів стійких моральних якостей особистості.
Власним досвідом роботи поділилася М.М. Богів, заступник директора з виховної роботи Верхньокоропецької ЗОШ І-ІІІ ст., яка розповіла про систему духовно-морального виховання учнів у сучасній школі. Особливе місце у вихованні посідають такі форми й методи прилучення дітей до світу духовно-моральних цінностей, які передбачають поєднання пізнавальної діяльності (уроки «Християнської етики» у початковій школі та «Етики» у 5-6 класах) та роботу з батьками (батьківські збори, індивідуальні бесіди, консультації, батьківські комітети). Крім цих методів, педагоги школи активно використовують і традиційні – бесіди, лекції, семінари, роботу з книгою. Одним з напрямів прилучення дітей до християнських цінностей є також краєзнавча та пошукова робота, позакласна робота з християнської етики, співпраця школи з церковними громадами села. Погляд, власне, учнів на систему виховання представила Марина Пекар, учениця 8 класу, міністр культури шкільної республіки В.Коропецької ЗОШ І-ІІІ ст., яка репрезентувала увазі учасників семінару відео газету «Значення уроків християнської етики в школі».
На практичній частині відбулося тренінгове заняття з основного питання семінару, що включало обговорення морально-етичної ситуації у школі, окреслення шляхів формування духовно-моральної особистості учня, виконання різноманітних вправ та завдань. Одним із ключових моментів семінару стало формування банку ідей щодо особливостей реалізації шляхів формування духовно-моральної особистості у системі виховної роботи школи, участь у формуванні якого взяли заступники директорів з виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів району під керівництвом Ганни Іванівни Диганич.
Духовний світ дитини неможливо сформувати без мистецтва. Це вкотре підтвердив позакласний захід «Стрітення: зустріч людини з Богом та весни з зимою», у якому учні змогли розкрити через посередництво українських народних традицій і вірувань велич людської душі та одвічних християнських моральних цінностей.
Духовність - це творча спрямованість, це наснага, це життєва енергія людини. Моральність – це стрижень, фундамент внутрішнього світу, орієнтир для вчинків, дій, життєвого шляху. Виховувати дитину, означає, що ми визначаємо за нею безумовне право на духовно-моральне становлення, розвиток, даємо надію на гідне майбутнє.